2016. április 27., szerda

Use your hands !!!!!!






Hétfőn egy kb. 50 éves nő azt mondta, hogy azért nem végez önvizsgálatot, mert két évente elmegy mammográfiára. És én megint indulatba jöttem, és - kicsit szégyenlem is magam - de kimondtam:

- Hát asszonyom, két év alatt bele lehet halni egy mellrákba.

Talán sokkoló, de a tény az, hogy két év alatt tényleg bele lehet halni egy mellrákba . Hogy miért írok most erről? Hát azért,  mert nap mint nap beszélünk erről. Járunk felvilágosító előadásokra, elmondjuk, hogy mi átestünk ezen a betegségen, és próbálunk a saját példánkkal utat mutatni.
De amikor mindezek ellenére ilyeneket hallok komolyan elkeseredem.
Megéri vajon ez az egész, az, hogy felvállalva magunkat próbálunk segíteni?
A Pink Cirkuszban betöltött szerepünk vajon eléri a célját? Nem arra gondolok, hogy hány újságban jelenik meg a történetünk, vagy , hogy hány tévé kamerája előtt mesélünk magunkról. Arra gondolok, hogy azok a nők akik találkoznak velünk, és meghallgatják a sztorinkat , vajon elhiszik - e, hogy a szűrések és az övizsgálat tényleg fontos ? Hogy életet menthet? És hogy a saját életünkért csakis mi vagyunk a felelősek?  Jó lenne újra beszélni azzal a több, mint ezer nővel, akivel az elmúlt másfél év alatt személyesen találkoztunk. Jó lenne megtudni, hogy hányan kezdték használni a kezeiket, és végeznek havonta önvizsgálatot, hányan járnak évente mammográfiára. Vajon hányan vették a kezükbe .- a szó szoros és átvitt értelmében is - az egészségüket? Remélem, hogy azok közül, akikkel találkoztunk, akik megismertek minket, sokan megértették,hogy nem arra kell várni, hogy behívjanak vizsgálatra.

Szóval, erről nem szoktam írni. Mert, bár a történetem már több szinten felvállaltam, mégis úgy éreztem, hogy nem minden részlete tartozik a nagyérdeműre. De ma beszélgettem a fiammal, miközben rendezgettem az orvosi papírjaimat ( már két dossziényi van....pfujjjjjjjjjjjjj ) és villámcsapásként vágott belém, hogy megosztom az alábbiakat......

2010- május  Jobb emlőben kb babnyi érzékeny terület , kontroll javasolt
2010- augusztus  Jobb emlőben 1, cm-es fájó, érzékeny eltérés tapintható. Havi önvizsgálat javasolt, egy év múlva kontroll
2011- február  2.5-3 cm-es érzékeny, tapintható elváltozás, ultrahang vezérelt biopszia  (mintavétel ) történt.
2012-január 3 cm érzékeny tömöttség tapintható. ( MÉG MINDIG!!!!!!! ) Panasz esetén soron kívüli kontroll.
2012- július  sokadik ONKOTEAM : 3-5 cm tapintásra fájdalmas eltérés, a mellen külső elváltozások . 
2012 - szeptember  MR vizsgálat : egyértelműen rosszindulatú elváltozás a jobb emlőben.
2012 - október Műtét - mastectomia......

S, hogy miért írok most erről ????? Hát magam sem tudom... Talán, ha hétfőn az a nő nem mondja, hogy ő azért nem végez önvizsgálatot, mert két évente eljár mammográfiára.......talán....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése